4 Mart 2020 Çarşamba
29 Şubat 2020 Cumartesi
19 Aralık 2019 Perşembe
Sevgili sanatçı bugün yine sergi gezdim. Yaptıkların üzerinde düşündüm. Düşündüm diyorum çünkü hissetmedim yaptıklarını. Varoluş çırpınışların umurumda değil çünkü bu çağda çok eğreti duruyor. Aynı şeyleri varyasyon önermelerle tekrarlaman da hiç ilgilimi çekmedi. O klozetin sifonu neon ışıklarla çekilsin artık.
3 Aralık 2019 Salı
Başlangıcın Sonu Sonun Başlangıcı
siyah beyaz
fotoğraflara yazılmış hikâyelerim
magma arzusuna
takılmış dip sarhoş balık
kuyruğunda bir
rüzgârgülü sadece siyah
ısırdığım tüm
tenler canıma batıyor, mavi tükür
inançlarını çivile
duymasınlar
kırmızı karlar geldiğinde
kırmızı karlar geldiğinde
hiçbir hücre
bölünmedi yanılsama
akhilleus gözlüklerin
var mı
tüm avm
donlarıyla yiyişin happy black friday
çöp konteynerinde
jilet kesikleri zenci akıyor
siz kimin reenkarnesisiniz
senyör
ölemezsiniz
bu gece hiç ölemezsiniz
bana
bildiğiniz edepli bir dil söyleyin
tanımlamasın
sizi
takvime
işaretlemesin
kodlamasın
bir ve sıfır
annem
sosyolojide bir halken
ya da
bana
netliğinizi veriniz pür
dümdüz
ben bu
hikâyeye son yazamam senyör
nokta
koyamam
27 Kasım 2019 Çarşamba
Açılış yok, yolunuz düşerse.
SUNUŞ
Bu albümdeki dönüştürülmüş fotoğraflar, sanatçının 1997-2006 yılları arasında kişisel albümünde yer alan ve analog fotoğraf makinası ile çekilmiş fotoğraflardan oluşmaktadır. Bir kısmının karanlık oda deneyimini bizzat yaşamıştır. Kişisel fotoğraf albümünden seçilmiş bu fotoğraflar daha çok turistik fotoğraf diyebileceğimiz fotoğraflardan oluşmakta ve birçoğunun hangi hissiyatla çekildiği bile hatırlanmamaktadır. Özensiz, rastgele, hızlıca deklanşör edilmiş, gözden ve zihinden düşmüş bu fotoğraflar yeniden dönüştürüldü. Çeşitli malzemelerle müdahale edilerek bozuldu, kazındı, bozum esnasında ortaya çıkan rastlantısal, kendiliğinden olana izin verildi, tıpkı geçmişte karanlık odada negatif filmleri pozlarken denenen etkiler gibi. Bu rastlantılar serbest çağrışım ile yeniden var olduğu imgeden farklı bir imgeye dönüştürüldü. Bu deneyim, sanatçının kendi geçmişi ile arşiv değeri taşıyan, artık internet aramalarında rahatlıkla bulunabilecek, zamanla yabancılaşmış fotoğraflarla yeniden bağlantı kurulmasını sağladı ve daha nice uzayla. Bu albümün şehrin bir kafesinde sizlerle bu şekilde tesadüf olarak karşılaşması fikrinin çalışmanın ruhuna uygun olacağını düşünüldü.
Sanatçı bu çalışmayı Bunuel'in Le Fantôme de la liberté (Özgürlük Hayaleti) filminde kendi arşiv fotoğraflarına bakan Mrs. ve Mr. Foucault çiftine adıyor.
Küratör: Özge Erkal
Bu albümdeki dönüştürülmüş fotoğraflar, sanatçının 1997-2006 yılları arasında kişisel albümünde yer alan ve analog fotoğraf makinası ile çekilmiş fotoğraflardan oluşmaktadır. Bir kısmının karanlık oda deneyimini bizzat yaşamıştır. Kişisel fotoğraf albümünden seçilmiş bu fotoğraflar daha çok turistik fotoğraf diyebileceğimiz fotoğraflardan oluşmakta ve birçoğunun hangi hissiyatla çekildiği bile hatırlanmamaktadır. Özensiz, rastgele, hızlıca deklanşör edilmiş, gözden ve zihinden düşmüş bu fotoğraflar yeniden dönüştürüldü. Çeşitli malzemelerle müdahale edilerek bozuldu, kazındı, bozum esnasında ortaya çıkan rastlantısal, kendiliğinden olana izin verildi, tıpkı geçmişte karanlık odada negatif filmleri pozlarken denenen etkiler gibi. Bu rastlantılar serbest çağrışım ile yeniden var olduğu imgeden farklı bir imgeye dönüştürüldü. Bu deneyim, sanatçının kendi geçmişi ile arşiv değeri taşıyan, artık internet aramalarında rahatlıkla bulunabilecek, zamanla yabancılaşmış fotoğraflarla yeniden bağlantı kurulmasını sağladı ve daha nice uzayla. Bu albümün şehrin bir kafesinde sizlerle bu şekilde tesadüf olarak karşılaşması fikrinin çalışmanın ruhuna uygun olacağını düşünüldü.
Sanatçı bu çalışmayı Bunuel'in Le Fantôme de la liberté (Özgürlük Hayaleti) filminde kendi arşiv fotoğraflarına bakan Mrs. ve Mr. Foucault çiftine adıyor.
Küratör: Özge Erkal
26 Kasım 2019 Salı
24 Kasım 2019 Pazar
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)