19 Nisan 2012 Perşembe
28 Mart 2012 Çarşamba
Solo-Test/Peg Solitaire
AÇIKLAMA SOLO-TEST kendi kendine oynanır. 32 mermiyi, merkezdeki deliği boş bırakmak üzere tüm deliklere yerleştirin. Boş deliğin çevresindeki dört merminin herhangi birinin hemen arkasındaki mermiyi önündeki merminin üzerinden atlatarak deliğe yerleştirin ve üzerinden atladığınız mermiyi alın. Oyun süresince, önündeki merminin üzerinden atlayarak hareket ettirdiğiniz herhangi bir mermiyi boş deliğe yerleştirirken, üzerinden geçtiğiniz mermiyi alınız. Oynamak istediğiniz mermiyi ileri geri, sağa ve sola hareket ettirebilir ancak çapraz hareket ettiremezsiniz. Bir merminin önündeki veya yanındaki mermi üzerinden atlatılacak ve hemen ardındaki boş deliğe yerleştirilecek durum yoksa oyun sona erer.
OYUNUN ÖZELLİĞİ Oyun sonunda bir tek mermi kalmasıdır. Kalacak mermi adedine göre aşağıdaki tablodan mermi sayısını tespit ederek zekâ derecenizi bulun. Oyunda normal zekâ seviyesi 100 puan olarak kabul edilmiştir.
Bıraktığınız 9 Mermi 0 Puan Kazandınız: BEYİNSİZ
Bıraktığınız 8 Mermi 25 Puan Kazandınız: GERİZEKALI
Bıraktığınız 7 Mermi 50 Puan Kazandınız: APTAL
Bıraktığınız 6 Mermi 75 Puan Kazandınız: TECRÜBESİZ
Bıraktığınız 5 Mermi 100 Puan Kazandınız: NORMAL
Bıraktığınız 4 Mermi 125 Puan Kazandınız: BAŞARILI
Bıraktığınız 3 Mermi 150 Puan Kazandınız: KURNAZ
Bıraktığınız 2 Mermi 175 Puan Kazandınız: ZEKİ
Bıraktığınız 1 Mermi 200 Puan Kazandınız: BİLGİN
22 Haziran 2011 Çarşamba
28 Nisan 2011 Perşembe
İmajlar Olmasaydı Seni Sevebilirdim
26 Nisan 2011 Salı
24 Nisan 2010 Cumartesi
3P
''Bilimciler, şüphe ve kesinsizlikle iş görmeye alışıktırlar. Tüm bilimsel bilgi kesinsizdir. Şüphe ve kesinsizlikle ilgili bu deneyim önemlidir. Ben bu deneyimin çok büyük bir değer taşıdığına ve bilimin ötesinde de genişletilmesi gerektiğine inanıyorum. İnanıyorum ki, daha önce çözülememiş bir problemi çözmek için, kapıyı bilinmeyene aralık bırakmak zorundasınız. Tam olarak doğru biçimde kestiremediğimiz olasılığa fırsat vermek zorundasınız. Aksi takdirde, zihninizi önceden hazırlarsanız, problemi çözemeyebilirsiniz.''
Bu çalışma, Richard Phillips Feynman’ın bu sözlerinden etkilenerek ortaya çıkmıştır. Gerçeklik algısının rakamlar üzerinden takınçlı hale gelmesi ve rakamların gündelikteki konumları doğrultusunda şekillenir. Belirsizliğin ışıkla ilk ilişkisinden ve bunu doğum gibi doğal bir süreç üzerinden görselleştirir, parçalar ve üretim aşamasına geçmesini sağlar, içine çalışmanın tüm gelişim sürecini de dâhil edip yeniden bir gerçeklik algısı yaratır.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)