27 Kasım 2019 Çarşamba

Açılış yok, yolunuz düşerse.


SUNUŞ
Bu albümdeki dönüştürülmüş fotoğraflar, sanatçının 1997-2006 yılları arasında kişisel albümünde yer alan ve analog fotoğraf makinası ile çekilmiş fotoğraflardan oluşmaktadır. Bir kısmının karanlık oda deneyimini bizzat yaşamıştır. Kişisel fotoğraf albümünden seçilmiş bu fotoğraflar daha çok turistik fotoğraf diyebileceğimiz fotoğraflardan oluşmakta ve birçoğunun hangi hissiyatla çekildiği bile hatırlanmamaktadır. Özensiz, rastgele, hızlıca deklanşör edilmiş, gözden ve zihinden düşmüş bu fotoğraflar yeniden dönüştürüldü. Çeşitli malzemelerle müdahale edilerek bozuldu, kazındı, bozum esnasında ortaya çıkan rastlantısal, kendiliğinden olana izin verildi, tıpkı geçmişte karanlık odada negatif filmleri pozlarken denenen etkiler gibi. Bu rastlantılar serbest çağrışım ile yeniden var olduğu imgeden farklı bir imgeye dönüştürüldü. Bu deneyim, sanatçının kendi geçmişi ile arşiv değeri taşıyan, artık internet aramalarında rahatlıkla bulunabilecek, zamanla yabancılaşmış fotoğraflarla yeniden bağlantı kurulmasını sağladı ve daha nice uzayla. Bu albümün şehrin bir kafesinde sizlerle bu şekilde tesadüf olarak karşılaşması fikrinin çalışmanın ruhuna uygun olacağını düşünüldü. 
Sanatçı bu çalışmayı Bunuel'in Le Fantôme de la liberté (Özgürlük Hayaleti)  filminde kendi arşiv fotoğraflarına bakan Mrs. ve Mr. Foucault çiftine adıyor.           
Küratör: Özge Erkal

15 Kasım 2019 Cuma

Her şey o yarıklı kurabiyeden sonra olmuştu, 2015



Yüzleri izledim yine bu sabah. Gözlerinin içine baka baka yürüdüm insanların. Kimseyle göz göze gelmedik hatta yüz yüze. Roller verdim onlara, kopardım yerinden hüzünlü kızı, otobüsü bekliyordu ülke kaderiyle. Onu sahneye koydum hiçbir şey beklemeyen sadece şarkı söyleyen biri oldu. Sonra Fransız filmlerinin aşina yüzü, elinde evrak çantası dokuz iş başı umut treni, yağmurlu bir günün içine yerleştirdim, ıslattım sırılsıklam seni de. Kasadaki kadın, bir avatar yüz, şarap promosyonu isteyen müşterilerine. Onu Hermes'in bahçesine ağıtlıyorum. Görünmez rahatlığı yaşayan amca, senin rolün kesin Gotfather'da. Durakları kaçıran otobüs şoförü biliyorum aşktan değil o yüzden seni salyalı bir aşk filminde jön yapıyorum. Seyrediyorum sizi yüzleriniz yüzlerim gibi.

Beşiktaş