3 Aralık 2019 Salı


Başlangıcın Sonu Sonun Başlangıcı

siyah beyaz fotoğraflara yazılmış hikâyelerim
magma arzusuna takılmış dip sarhoş balık
kuyruğunda bir rüzgârgülü sadece siyah
ısırdığım tüm tenler canıma batıyor, mavi tükür
inançlarını çivile duymasınlar 
kırmızı karlar geldiğinde
hiçbir hücre bölünmedi yanılsama
akhilleus gözlüklerin var mı
tüm avm donlarıyla yiyişin happy black friday
çöp konteynerinde jilet kesikleri zenci akıyor
siz kimin reenkarnesisiniz senyör
ölemezsiniz bu gece hiç ölemezsiniz
bana bildiğiniz edepli bir dil söyleyin
tanımlamasın sizi
takvime işaretlemesin
kodlamasın bir ve sıfır
annem sosyolojide bir halken
ya da
bana netliğinizi veriniz pür
dümdüz
ben bu hikâyeye son yazamam senyör
nokta koyamam

27 Kasım 2019 Çarşamba

Açılış yok, yolunuz düşerse.


SUNUŞ
Bu albümdeki dönüştürülmüş fotoğraflar, sanatçının 1997-2006 yılları arasında kişisel albümünde yer alan ve analog fotoğraf makinası ile çekilmiş fotoğraflardan oluşmaktadır. Bir kısmının karanlık oda deneyimini bizzat yaşamıştır. Kişisel fotoğraf albümünden seçilmiş bu fotoğraflar daha çok turistik fotoğraf diyebileceğimiz fotoğraflardan oluşmakta ve birçoğunun hangi hissiyatla çekildiği bile hatırlanmamaktadır. Özensiz, rastgele, hızlıca deklanşör edilmiş, gözden ve zihinden düşmüş bu fotoğraflar yeniden dönüştürüldü. Çeşitli malzemelerle müdahale edilerek bozuldu, kazındı, bozum esnasında ortaya çıkan rastlantısal, kendiliğinden olana izin verildi, tıpkı geçmişte karanlık odada negatif filmleri pozlarken denenen etkiler gibi. Bu rastlantılar serbest çağrışım ile yeniden var olduğu imgeden farklı bir imgeye dönüştürüldü. Bu deneyim, sanatçının kendi geçmişi ile arşiv değeri taşıyan, artık internet aramalarında rahatlıkla bulunabilecek, zamanla yabancılaşmış fotoğraflarla yeniden bağlantı kurulmasını sağladı ve daha nice uzayla. Bu albümün şehrin bir kafesinde sizlerle bu şekilde tesadüf olarak karşılaşması fikrinin çalışmanın ruhuna uygun olacağını düşünüldü. 
Sanatçı bu çalışmayı Bunuel'in Le Fantôme de la liberté (Özgürlük Hayaleti)  filminde kendi arşiv fotoğraflarına bakan Mrs. ve Mr. Foucault çiftine adıyor.           
Küratör: Özge Erkal